Autokrosová legenda, jiné pojmenování je pro Jaroslava Hoška nedůstojné. Letos oslavil 75. narozeniny, přesto je dál plný elánu a na autokrosu v Poříčí nad Sázavou oficiálně vstoupí do své 47. sezóny! V nejsilnější divizi SuperBuggy, s novým autem a motorem Porsche.
Jardo, jak moc se do Poříčí těšíte?
Už se nemůžu dočkat. Letos byla ta pauza hodně dlouhá. Čtyřicet let začíná sezóna v dubnu, teď jsme si museli počkat. Poříčí je první skutečně velký závod, všichni jsou natěšení. Každý chce jet. Svědčí o tom i počty přihlášených. Pětatřicet aut v nejsilnější třídě, to je regulérní Evropa. Na jednu stranu je to skvělé, na druhou bude daleko těžší v té konkurenci udělat dobrý výsledek.
Je Homolka jedna z vašich oblíbených tratí?
Mám to tu rád, patří mezi moje oblíbené. Vždyť jsem u vás vyhrál už v roce 1977 první mezinárodní autokros. To už je dost dlouho :-) Poříčí je nedaleko Prahy, vždycky se tam sjede spousta diváků, i když to není Evropa. Letos to bude ale hodně velký. Teď už jen, aby vyšlo počasí, ale kluci z Poříčí mi říkali, že to už mají zařízený...
Na jaký výsledek si troufáte?
Já nikdy neříkal: jedu vyhrát, druhá místa neberu. Udělá mi radost každý dobrý výsledek. Bylo by skvělý být na bedně, ale v případě letošního Poříčí bude úspěch se dostat do semifinále. Vím, jak poslední roky jezdím Evropu, takže je to reálný odhad. Letos to ještě bude našlapanější o nové vlčáky z šestnáctistovek, přijede spousta cizinců, kteří se doma nudí, protože nemají závody.
Jak jste vy osobně snášel tu dlouhou pauzu?
Já jsem člověk, který si furt něco vymýšlí... Vloni jsem se zbláznil do atmosferického motoru a do Porsche. Uzrálo to tak, že do toho půjdeme. Byla to pro nás dost velká neznámá a dost nás to během těch měsíců bez závodů zabavilo... Došlo i na nějaký vztekání, než se to povedlo vychytat a motor se konečně dal do auta. Bylo to naplánované tak, že kdyby sezóna začala normálně, tak pojedu na začátku se starým Fordem. Rozhodně bych žádné závody nevynechal.
Testy auta s novým motorem vás uspokojily?
Pořád se zkouší a dolaďuje. Když jsme jeli v Humpolci, nechodil jsem tolik do soubojů, prioritou bylo zkoušení motoru, ladili jsme i pérování. Motor začal fungovat dobře. Jenže na testování je každej rychlej, opravdovým testem budou až ostré závody. Určitě nepřijedu do Poříčí nepřipravený, ale jestli už to bude to pravé ořechové, to nevím. Přál bych si, aby bylo.
Můžete mi prozradit, kde pořád berete energii, abyste dokázal prohánět ty mladé vlčáky? Řada lidí nad tím žasne.
Já bych to spíš trochu upravil. Ty mladé vlčáky už moc neproháním, spíš je ženu před sebou. Byla by ostuda, kdyby to bylo jinak. Ale je to tak, že všechno pořád dělám na plný pecky. Letos začnu 47. sezónu a pořád mě to baví. Mám velkou chuť závodit a dělat tenhle sport. Musím se trochu udržovat v kondici, tak trochu cvičím, ale jinak nic zvláštního nedělám.